Finn rørlegger

VB Gruppen inngår 6-årig avtale med If Forsikring

rørlegger forsikring avtale
tirsdag 28. november 2023 15:53
F.v. Leder Forretningsområde Proff i VB Gruppen, Morten Erichsen, Partneransvarlig i If, Bjarne Harkinn og Leder for salg og marked, Børge Aanestad.

Den strategiske samarbeidsavtalen vil styrke samarbeidet mellom Norges første rørleggerkonsern og et av Norges største forsikringsselskaper.

– Avtalen er et resultat av et langt og godt samarbeid og vi befester vår posisjon i markedet. Samtidig gir det oss handlingsrom for videre vekst i et marked som vi prioriterer, sier Børge Aanestad, leder for salg og marked i VB Gruppen.

Den nye avtalen er en av de største i det norske markedet med en gjensidig forpliktende avtale der VB Gruppen er If's utførende på rørleggertjenester i forbindelse med skadeoppgjør for If Skadeforsikrings kunder.

– For oss er denne avtalen veldig viktig, og gir et klart signal i markedet at VB Gruppen er en aktør som vil satse og tenke langsiktig, sier Morten Erichsen, leder Forretningsområde Proff i VB Gruppen.

Konsern = et pluss

Etableringen av konsernet trekkes også frem av alle som et viktig grep av VB Gruppen, også av If da de skulle gjøre sine valg.

– VB Gruppen har levert godt til oss over hele landet i mange år, og markert seg i «forsikringsmakedet». Med opprettelse av konsern så gir VB oss større muligheter i tillegg til at de leverte det beste tilbudet på tjenester. Vi ser frem til å videreutvikle samarbeidet til beste for våre kunder som trenger hjelp av VB samt styrke merkevaren If og VB, sier partneransvarlig i If, Bjarne Harkinn.

Utover skadereparasjn ligger det også samarbeid rundt felles muligheter på andre områder.

– Et sånt tett samarbeid gir også helt andre unike muligheter til å jobbe strategisk og langsiktig innen for eksempel skadeforebygging og merverdi, sier Erichsen.

Nå gleder hele VB Gruppen seg til å ta fatt på en ny og viktig avtale.

– Vi er veldig stolte over å ha landet denne med If, og det bidrar til å utvikling av både kvalitet og lønnsomhet, sier Aanestad.